

Българските предприемачи виждат решение за изход от кризата в онлайн търговията
Като собственици на агенция за преводи ние смело можем да заявим, че премахването на езиковите бариери никога не е било по-важно. Нашата компания забелязва повишен интерес към една конкретна услуга – превод на уеб сайтове. Ние си обясняваме този ръст с желанието на клиентите ни да предоставят лесно достъпна информация за потребителите си по цял свят. Те все повече осъзнават нуждата да представят бизнеса си международно и то по начин максимално разбираем за чуждоезиковите потребители.
Доказателства от първа ръка
След участието ни като спонсори на поредицата събития тази година Digital4Bulgaria, ние видяхме от първа ръка как все повече български предприемачи обмислят позиционирането на продуктите или услугите си онлайн. Много от тях поглеждат и към международната сцена. Тези предприемачи създават уеб сайтове за своя бизнес и се интересуват от превода му поне на един език. Обикновено първият избор е английски. Тук също наблюдаваме една ясно изразена тенденция. През изминалата година скочи броят на клиентите ни, които потърсиха от нас превод на уеб сайтовете си на румънски език. Също така можем да споделим, че често разговаряме с предприемачи, които сериозно обмислят възможността да предлагат услугите или продуктите си на румънския, гръцкия или полския пазар. Това е тенденция, която не съществуваше преди година и половина. Тя вероятно е продиктувана от достъпните цени на доставка до тези държави, както и търсенето на нови възможности извън родния пазар.
Превод на езика на държавата е стратегическо решение за развитие
Изминалите две години в условия на несигурност накараха предприемачите, за съжаление по трудния начин, да променят мисленето си в посока на още по-цялостна дигитализация и потребителска достъпност. Всеки вече е наясно, че ако бизнесът му не е представен онлайн, то е равнозначно на това да не съществува въобще. Търговците с физически магазини видяха възможност за продължаване на бизнеса си в онлайн среда. Границите между офлайн и онлайн търговия стават все по-размити. А по-амбициозните предприемачи искат да прехвърлят границите на България и да започнат да продават в чужбина. При консултациите ни с клиентите кой език е най-подходящ за целта с оглед на бюджета и поставените им цели, често пъти изкача важното стратегическо решение да преведат уеб сайта си директно на езика на държавата, в която искат да стъпят, за да предоставят пълно потребителско изживяване и обслужване.
Тенденции в стратегиите на онлайн търговията
Според статистики на Българската Е-комерс асоциация и Национален статистически институт 11% от търговците в България продават онлайн, а увеличението на онлайн продажбите в направление бизнес – директен потребител е 8,8% за 2020 година спрямо 2019-та. Тенденцията при развиващия се онлайн бизнес е да обмисля цялостна стратегия за своите онлайн потребители. Това включва лесна и бърза поръчка, сигурни методи на плащане, бърза доставка, автоматизирано потребителско обслужване. Всичко трябва да се случва толкова естествено, колкото и в офлайн среда. Това изгражда доверие у клиента и той припознава търговеца като надежден и сигурен доставчик. Неразделна част от този хармоничен процес е и разбирането на текстовете на уеб сайта/онлайн магазина, което прави потребителското преживяване естествено и безпроблемно. Covid-19 промени потребителското поведение и направи онлайн търговията предпочитан метод за развитие за предприемачите, но едно ще си остане непроменено – очакването на клиентите да получат коректно и надеждно отношение. Говорете на техния език, за да достигнат посланията ви до сърцата им.