
Три ключови стъпки от подготовката за онлайн продажби на чужд пазар според Abs Cloud

Всички знаем, че присъствието на бизнеса ви в Интернет е задължително, но това вече не е достатъчно. Онлайн търговията на стоки и услуги заема все повече ключови позиции в развитието на много компании в България. Възможностите за онлайн продажба и покупка стават все по-достъпни и в най-отдалечените кътчета на планетата ни. Точно от тази възможност вече се възползват и много от конкурентите ви.
Онлайн пазаруването се превърна в част от ежедневието ни. Потребителите стават все по-склонни да поръчват онлайн стоки и услуги, които обикновено са получавали по друг начин. Основни причини за това са бързия достъп до информация, подробни описания, възможността лесно да се сравняват стоки и цени, бързината за поръчка и доставка.
Да продаваш онлайн е сравнително лесно и е един от най-достъпните методи за продажба, както за големи бизнес организации, така и за стартиращи компании. Предлагат се много готови решения за електронна търговия, които могат бързо да се адаптират към нуждите на вашия бизнес. Разбира се, може да инвестирате в изработването на индивидуален онлайн магазин според вашите конкретни изисквания.
Българският пазар не е достатъчен
Защо да ограничавате потенциала на вашия бизнес само на територията на нашата страна? Все по-често компаниите имат възможност за повече онлайн продажби извън България, особено когато техният продукт или услуга се оценяват много добре и на други пазари.
Когато целта е да постигнете увеличение на продажбите, по-голям пазарен дял или вече имате добра оценка от международни потребители, е добър знак, че е време за експанзия с продажби на чужди пазари.
Заедно с логистичната подготовка да обслужвате клиенти в друга страна, задължителна стъпка е да подготвите и онлайн магазина за продажба на чуждия пазар. След като сте измислили как продуктите и услугите ви да достигат до чуждестранни клиенти, трябва да ги представите по-най-добрия начин във вашия сайт. Споделяме някои ключови стъпки от подготовката за онлайн продажби на чужд пазар.
Стъпка 1 – Техническа подготовка
Сървърът, на който е качен вашият онлайн магазин играе важна роля за представянето му в съответната държава. Важна стъпка е да проверите и да знаете какъв хостинг сървър използвате в момента. Много онлайн бизнеси разчитат на споделения хостинг поради евтината цена, но това може да се окаже фатална грешка при продажби в чужбина. Това, че сайтът ви работи добре в България, не означава, че работи така и за посетителите от други страни. Най-често на тях им се налага да чакат по-дълго, докато им се зареди сайта или има блокирано съдържание, което не се показва. Възможно е да има блокирани локации и адреси, от които сайтът ви изобщо не е достъпен.
Важно е предварително да направите проверка на скоростта на сайта не само при единично посещение, а и при множество едновременни посетители в сайта. Това ще ви даде ясна представа как би се държал сайтът ви при успешна акция или силна рекламна кампания. Подходяща проверка е анализ на скоростта на AbsCloud, който симулира различни едновременни заявки в сайта.
Нашите партньори от AbsCloud.eu препоръчват да използвате индивидуални Cloud VPS сървъри, които гарантират, че сървърният ресурс няма да се споделя с други проекти и ще се използва само за вас. Така наречените Managed VPS сървъри включват сървърна администрация и поддръжка. С тях разчитате на екип от професионалисти, които ще настроят и поддържат сървъра ви, за да отговори на всички технически изисквания на чуждия пазар:
- сайтът да се зарежда и работи бързо;
- съдържанието да е достъпно от различи места и устройства;
- високи нива на сигурност, защита на лични и фирмени данни;
- превантивни мерки срещу компютърни вируси и атаки;
- редовен архив и бързо възстановяване при нужда.
Стъпка 2 – Качествен превод на съответния език
Преводът е важна стъпка, която не трябва да се пренебрегва. Дали имате малък онлайн магазин или голяма платформа за онлайн продажби – не позволявайте преводът да стане сложен процес, който да отнеме прекалено дълго време. Ние разполагаме с отлично решение за превод на онлайн магазини – Методът на Олтранс за превод на уеб сайтове. Иновативният метод се фокусира само върху текстовото съдържание, без да се влияе от начина, по който текстът се показва на вашия сайт. А качеството на превода е от първостепенно значение. Проучванията показват, че онлайн потребителите предпочитат да пазаруват от сайтове на собствения им език.
Стъпка 3 – Счетоводни изисквания
Предварително се запознайте със счетоводните правила и норми, както на българското и европейското законодателство при получаване на приходи от продажба на стоки и услуги в чужбина, така и на специфичните изисквания в съответната държава.
Да стартирате продажби на международния пазар не е лесна задача, но води до много предимства за вашия бизнес. Не подценявайте сървърите, на които работят вашите онлайн проекти, като винаги можете да разчитате на безплатна консултация за превод на вашия онлайн магазин от агенция за преводи „Олтранс“.