
3 основни причини за превод на уеб сайт на езика на целевата аудитория

Дигитално представяне на бизнеса
Факторът Covid-19 промени поведението на голяма част от бизнеса по света. Големите компании отдавна имаха силни позиции в онлайн търговията, но за малкия бизнес пандемията беше катализатор. Много бързо те намериха смисъл в това да инвестират в дигитализация на бизнеса си, за да не го загубят. Развитието е в две направления – пускане в онлайн продажба на продукт или услуга на българския пазар или по-смелата стъпка да прескочат родните граници към чуждия пазар. Това е инвестиция, която все повече компании правят, за да увеличат продажбите си.
Около 64% от малкия бизнес по света има поне уеб сайт или бизнес блог. Българските компании не остават по-назад в тази класация, макар и да има още какво да се желае в това направление. Вече важи максимата, че ако бизнесът ви няма уеб сайт е равнозначно на това да не съществува въобще.
За да е ефективно това присъствие обаче, то трябва да е качествено. Нека навлезем плавно в темата, като не оставим съмнение, че, ако искате да достигнете до нови клиенти на чужди пазари, трябва да помислите за превод на техния роден език. Най-честа практика е уеб сайтът да се преведе на английски, но ще ви дадем няколко довода защо това не е единственото решение. От избора на конкретния език ще зависи и как ще се подготвят SEO елементите за превод.
3 основни причини за превод на уеб сайт на езика на целевата аудитория
- Да достигнете до нови чуждоговорящи клиенти. И тук говорим за чуждоговорящи клиенти не само в чужбина, но и в България. В нашата страна живеят над 95 хил. постоянно пребиваващи чужденци, а в активния летен сезон преминават над милион и половина чужденци.
- Да изградите доверие у потенциалните си чуждоговорящи клиенти. Съдържанието ви е по-леснодостъпно за потребителите на чуждия пазар и по-разбираемо. Вие сте вложили много усилия и средства в това да подобрите преживяването им на сайта ви – това винаги се възнаграждава!
- Да увеличите конверсиите. В крайна сметка това е целта на всеки предприемач. Наличието на езика на потребителите ги кара да бъдат спокойни за обслужването им на вашия уеб сайт и това води до увеличаване броя на заявките и покупките.
Влияние на езика върху клиентското преживяване на уеб сайта
За да докажем защо е важно да се вземат предвид тези причини, споделяме с вас едно проучване, проведено от CSA Research през юни 2020 г. То анализира предпочитанията на потребителите от гледна точка на клиентското преживяване на техния роден език в сравнение с чужд език, като например английски.

Потребителите предпочитат да купуват от уеб сайтове на техния роден език.
Тридесет и девет процента от всичките 8 709 анкетирани гласуват в подкрепа на такова съдържание. За тези, които не разбират добре английски, предпочитанията за покупка от сайтове на техния роден език се увеличава на 67%. Анализаторите са сравнили консуматорското поведение с познанията на анкетираните по английски език и са установили, че тези, които добре четат и разбират английски език, са само 6,81 пъти повече готови да закупят продукт или услуга от уеб сайт на английски език, отколкото анкетираните, които изобщо не разбират английски.
Информацията, която купувачите могат да прочетат, е от ключово значение при взимането на решение за покупка.
При един и същи продукти 66% от анкетираните ще предпочетат този търговец, за който има информация на техния роден език. А за тези, чиито познания по английски език са начални, предпочитанията достигат до 85%.
Клиентско обслужване на местния език създава по-добри взаимоотношения с клиентите.
Цели 75% от анкетираните казват, че е по-вероятно да закупят отново от същата марка, ако клиентското обслужване е на техния език. Този процент е още по-висок при анкетираните със слаби познания по английски език. Цели 60% от анкетираните с отлични познания по английски език предпочитат клиентското обслужване да става на техния роден език.
Данни от проучването на CSA Research, 10.06.2020 г.:
https://csa-research.com/Blogs-Events/Blog/customer-online-buying-experience
За да предоставите на своите бъдещи клиенти очакваното потребителско преживяване и обслужване във вашия виртуален офис или магазин, доверете се на нашето компетентно мнение за превод на уеб сайт на езика на вашата целева аудитория. Заедно ще намерим най-доброто решение за вас.